מטבוליזם והקשר שלו לדיאטה הים תיכונית

במשך תקופה ארוכה נבדק הקשר בין תזונה ודיאטה ים תיכונית לבין התסמונת המטבולית (השמנה ביטנית, דיסליפידמיה, לחץ דם, אלרגיה  לאינסולין וגלוקוז). התברר כי הדיאטה הים תיכונית , אם נשמרת לאורך זמן בדבקות, בהחלט יכולה להפחית סיכון בכל עניינים אלו. במיוחד חשובה הקפדה על עקרונות הדיאטה הים תיכונית בקרב אלה שיש להם סיכון גבוה ללקות באחת מבעיות אלה.

התזונה הים תיכונית תורמת להקטנת סיכון ללקות בלחץ דם לקוי, מחלות לב, טריגליצרידים גבוהים ותנגודת לאינסולין. התזונה הים תיכונית מפחיתה את דלקות הדם. מבדיקות עולה כי תזונה ים תיכונית אצל אוכלוסייה הסובלת מתסמונת מטבולית במשך שנתיים,  הפחיתה אצלם רמות CRP, אינטרלויקין 6 ותאי דם לבנים, פיברינוגן והומוציסטאין .

אפשר לקבוע בביטחון גמור כי תזונה ים תיכונית מתאימה לטיפול ומניעה בתסמונת המטבולית. אם נוסיף לדיאטה הים תיכונית כמות של שלושים גרם אגוזים מכל הסוגים ליום, הדבר יתרום לחיזוק הגוף.

מטבוליזם והקשר שלו לדיאטה הים תיכונית

מטבוליזם והקשר שלו לדיאטה הים תיכונית


מחלות לב

הרוצח מספר 1 בעולם המערבי הוא הלב. מחקרים רבים קובעים כי תזונה ים תיכונית מפחיתה סיכון לתחלואה ולתמותה ממחלות לב. ארגון הדיאטנים האמריקאי (ADA), בדק ומצא כי צריכת ירקות, פירות, מוצרי חלב דלי שומן יעשו עבורכם את ההבדל החיובי. חשוב להמעיט בשימוש במלח ושומן רווי ואז הסיכוי שלנו ללקות במחלות לב יורד באופן משמעותי.

הקשר בין תזונה ים תיכונית למחלות לב הוא ישיר וברור. מחקר The LYON Diet Heart Study הצרפתי, קיים תהליך ביקורת בנמשך שנתיים וחצי אחרי אנשים ששוקמו ממחלות לב. מי שהקפיד על תזונה ים תיכונית הקטין בשבעים אחוזים!!! את החזרה למיטת האשפוז בגלל התקף לב נוסף. הדיאטה הים תיכונית מורידה באופן ברור את הסיכוי ללקות בכל סוג של מחלה  או התקף לב.

חולי סוכרת ימנעו סיבוכים של המחלה אם יתמידו בעקרונות הדיאטה הים תיכונית. רמות הכולסטרול של חולי לב ירדו בצורה חדה לאחר מספר חודשי דיאטה ים תיכונית. הכולסטרול החיובי והאנדותל הגיעו לרמות סבירות. נמצא גם כי בהשוואה לדיאטה דלת שומן, דיאטה ים תיכונית המכילה שמן זית או אגוזים, יעילה יותר להפחתת הסיכון למחלת לב.

מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים: