מה לעשות כשנתקעים בדיאטה

אחד התסכולים הגדולים בדיאטה הם – כשהירידה במשקל נעצרת. לרוב, לאחר השלת הקילוגרמים הראשונים, ישנה עצירה, או האטה משמעותית בקצב הירידה, מה שגורם לנו לחוש תקועים.

למה זה קורה ואיך מתמודדים עם זה?
צוות הדיאטנים המוביל של The123Diet מסביר, ומעניק לך כמה טיפים חשובים, שיכוונו מה לעשות במצב כזה.

יורדים קצת ואז נעצרים – למה?
ראשית, אין צורך להילחץ, מדובר בתהליך טבעי לגמרי!
כשהגוף שלך נמצא בדיאטה, הוא מרגיש שהוא מקבל פחות קלוריות, ובהתאם לכך, הוא מאט את קצב חילוף החומרים ונכנס למצב בו הוא שומר על מאגרי האנרגיה שלו (שורף פחות). הגוף מתאים את עצמו למצב החדש (מבלי לדעת שזו בחירתך), ואז מתרחשת האטה משמעותית בקצב הירידה.

מה לעשות כשנתקעים בדיאטה?

מה לעשות כשנתקעים בדיאטה?


מה עושים?
כמו שאמרנו, לא להילחץ, וכמובן שלא להתייאש. ישנם 4 נתיבים שונים אליהם ניתן לפנות:
1. להתעקש
במיוחד בשבועות הראשונים של הדיאטה
, חשוב להמשיך לשבוע-שבועיים נוספים עם אותו תפריט דל בקלוריות, בסופו של דבר לגוף אין ברירה אלא להמשיך ולשרוף את השומנים העודפים מהם הוא מפיק את האנרגיה.
2. הפחתה בכמות הקלוריות
אפשרות שניה היא הפחתה בכמות הקלוריות של התפריט היומי. השינוי בכמות הקלוריות  תגבר על ההאטה בקצב חילוף החומרים.
במידה ובחרת באפשרות זו – יש להקפיד: שלא לרדת מתחת ל-1000 קלוריות ביום! דבר העשוי לשבש את קצב חילוף החומרים שלך, באופן בלתי הפיך, לטווח הארוך.

3. להתחיל לזוז
אפשרות מומלצת ובריאה יותר, היא להמשיך ולאכול באותה כמות, ולהגביר את רמת הפעילות גופנית, שתעלה את קצב חילוף החומרים. וכך ניתן להוריד בכמות הקלוריות היומית, מבלי להאט את חילוף החומרים.

4.גיוון מביא לשינוי
אפשרות נוספת להשתחרר מתקיעות במשקל, היא לגוון… לשנות את סגנון המזון שאותו אנחנו מורגלים לאכול. התפריט הקבוע של הדיאטה, מכניס פעמים רבות את גופך למצב של "סטטוס קוו" וכדי לערער אותו – כדאי לגוון.
לדוגמה: תפריט בשרי יכול להפוך, בחלק מהימים, לצמחוני, אדם שאוכל לחם יכול לנסות להימנע מגלוטן, תפריט מבוסס פחמימות יוכל להתחלף בצריכת חלבונים (ולהיפך).

על מנת שהגוף שלך ישתנה, הוא צריך לחוות שינוי.
כך שאם משהו לא עובד, כדאי לבצע שינוי ולראות מה התוצאה.
בהצלחה!

אנחנו מזמינים אותך לבחור את הדיאטה שמתאימה בדיוק לך!

היכנס כבר עכשיו ל- The123Dietבחר את התכנית שלך, ותוכל להתחיל לרדת במשקל כבר עכשיו!

אחד התסכולים הגדולים בדיאטה הם – כשהירידה במשקל נעצרת. לרוב, לאחר השלת הקילוגרמים הראשונים, ישנה עצירה, או האטה משמעותית בקצב הירידה, מה שגורם לנו לחוש תקועים.

למה זה קורה ואיך מתמודדים עם זה?
צוות הדיאטנים המוביל של The123Diet מסביר, ומעניק לך כמה טיפים חשובים, שיכוונו מה לעשות במצב כזה.

יורדים קצת ואז נעצרים – למה?
ראשית, אין צורך להילחץ, מדובר בתהליך טבעי לגמרי! כשהגוף שלך נמצא בדיאטה, הוא מרגיש שהוא מקבל פחות קלוריות, ובהתאם לכך, הוא מאט את קצב חילוף החומרים ונכנס למצב בו הוא שומר על מאגרי האנרגיה שלו (שורף פחות).
הגוף מתאים את עצמו למצב החדש (מבלי לדעת שזו בחירתך), ואז מתרחשת האטה משמעותית בקצב הירידה.

מה עושים?
כמו שאמרנו, לא להילחץ, וכמובן שלא להתייאש. ישנם 4 נתיבים שונים אליהם ניתן לפנות:

1. להתעקש
במיוחד בשבועות הראשונים של הדיאטה
, חשוב להמשיך לשבוע-שבועיים נוספים עם אותו תפריט דל בקלוריות, בסופו של דבר לגוף אין ברירה אלא להמשיך ולשרוף את השומנים העודפים מהם הוא מפיק את האנרגיה.

2. הפחתה בכמות הקלוריות
אפשרות שניה היא הפחתה בכמות הקלוריות של התפריט היומי. השינוי בכמות הקלוריות  תגבר על ההאטה בקצב חילוף החומרים.
במידה ובחרת באפשרות זו – יש להקפיד:
שלא לרדת מתחת ל-1000 קלוריות ביום! דבר העשוי לשבש את קצב חילוף החומרים שלך, באופן בלתי הפיך, לטווח הארוך.

3. להתחיל לזוז
אפשרות מומלצת ובריאה יותר, היא להמשיך ולאכול באותה כמות, ולהגביר את רמת הפעילות גופנית, שתעלה את קצב חילוף החומרים. וכך ניתן להוריד בכמות הקלוריות היומית, מבלי להאט את חילוף החומרים.

4. גיוון מביא לשינוי
אפשרות נוספת להשתחרר מתקיעות במשקל, היא לגוון… לשנות את סגנון המזון שאותו אנחנו מורגלים לאכול. התפריט הקבוע של הדיאטה, מכניס פעמים רבות את גופך למצב של "סטטוס קוו" וכדי לערער אותו – כדאי לגוון.
לדוגמה: תפריט בשרי יכול להפוך, בחלק מהימים, לצמחוני, אדם שאוכל לחם יכול לנסות להימנע מגלוטן, תפריט מבוסס פחמימות יוכל להתחלף בצריכת חלבונים (ולהיפך).

על מנת שהגוף שלך ישתנה, הוא צריך לחוות שינוי.
כך שאם משהו לא עובד, כדאי לבצע שינוי ולראות מה התוצאה.
בהצלחה!

מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים: