איך לשמור על המשקל בזמן חגים, אירועים, חופשות וסופי שבוע?

כמה קשה לנו בסופי שבוע, בחגים, בחופשות… הרבה ארוחות מפוארות ואינסוף פיתויים, שגורמים לרובנו לחרוג מהרגלי התזונה, ואפילו לאבד הישגים שהתאמצנו כל כך להגיע אליהם.

אז מה עושים בתקופות הללו?

צוות הדיאטנים הבכיר של The123Diet אסף עבורך, כמה טיפים חשובים ויעילים שיסייעו לך לעבור בקלות אירועים שוברי שגרה, ולשמור על ההישגים אליהם הגעת!

אוכל בריא זמין ונגיש
בתקופות כמו חגים, סופי שבוע, חופשות וכו', חשוב להיערך עם אוכל בריא וזמין שהכנת בעצמך. כך לפחות כאשר יש פיתויים מחוץ, יהיה לך גיבוי מבית.

ארוחה משמעותית אחת ביום
סביב חג או אירוע, חשוב להיצמד כמה שיותר לתפריט היומי, ואם בערב מחכה לך ארוחה גדולה, כדאי לוותר על ארוחת הצהריים המבושלת ולצרוך במקומה במזון קל יותר – ואז בערב לאכול את הארוחה המשמעותית.

אז מה חשוב שיהיה לך בתפריט
בזמן ארוחה גדולה (סופ"ש, חופשות, מסיבות סיום וכו'), חשוב לבחור בקפדנות את המזון שמגיע אל הצלחת שלך.
מומלץ לבחור ירקות טריים מכל הסוגיםירקות מבושלים, וגם תבשילי קטניות: גרגירי חומוס, שעועית, אפונה  ועדשים מכל הצבעים, וגם דגנים מלאים: אורז מלא,  אורז אדום, וקינואה – כמקור פחמימתי מצוין.
כמנה בשרית, כדאי לבחור במנה דלה בשומן – עוף, הודו או דגים, ולהסיר את העור – שמכיל את רוב השומן.
בשר בקר הוא עתיר בשומן רווי ולכן אינו מומלץ.  איברים פנימיים למשל (כבד, מוח וכו') – עשירים בשומן ובכולסטרול, וכדאי למאוד להשאירם מחוץ לתפריט שלך.

 

איך לשמור על המשקל בזמן חגים, אירועים, חופשות וסופי שבוע?

איך לשמור על המשקל בזמן חגים, אירועים, חופשות וסופי שבוע?


מוצרי חלב – מוצרים נפלאים באחוזי שומן נמוכים

גם בארוחות חלביות כדאי להקפיד על אחוזי השומן, ולבחור מוצרי מזון בעלי אחוזי שומן נמוכים. השפע שעומד בפנינו היום מאפשר לנו מוצרים טעימים, בעלי אחוזי שומן נמוכים, ואף ללא אחוזי שומן כלל!

לאכול במידה
לכמויות המזון שאנחנו מעמיסים על הצלחת חשיבות גדולה! כדאי להקפיד על כמות שלא תעלה על 6-8 כפות מתבשיל שבחרת, ומנת הבשר צריכה להיות בסביבות ה-100-120 גרם (2 שוקיים או חזה).
מטוגנים OUT

גם באירועים ובארוחות חגיגיות, חשוב להימנע ממאכלים מטוגנים: צ'יפסים, אגרולים, קציצות, חצילים וכו', ומסלטים המכילים מרכיבים מטוגנים או הרבה שמן. גם על בורקסים וג'חנון שיוסיפו לך שומן טרנס – כדאי להביט מרחוק, התענוג הוא רגעי, אבל הנזק הוא לטווח הארוך.

קצת רוטב לא יזיק?
רוב הרטבים מכילים מיונז או שמנים צמחיים אחרים (עתירי קלוריות). במקומם אפשר לצרוך חומוס או טחינה בכמויות קטנות – שהם בעלי ערך תזונתי גבוהה ועשירים בשומן בלתי רווי (בריא יותר לגוף).

ולקינוח – הקינוח
הפיתוי המרכזי של רובנו…
אם בחרת לאכול קינוח (כי הכל זה עניין של בחירה) – סלט פירות יהיה  הבחירה הטובה ביותר. אבל אם אין, או שאין בכוחך לוותר על העוגה – אז לבריאות, אבל נסתפק בפרוסה אחת ובזאת נסיים.

שיהיה בהצלחה!

אנחנו מזמינים אותך לבחור את הדיאטה 
שמתאימה בדיוק לך!

מי שקרא מאמר זה התעניין גם במאמרים הבאים: